۱۵ مهر ۱۴۰۳، ۹:۴۷

یک کارشناس اقتصادی مطرح کرد؛

نیازمند استاندار بومی و اقتصاددان برای قزوین هستیم

نیازمند استاندار بومی و اقتصاددان برای قزوین هستیم

قزوین- یک کارشناس اقتصادی با بیان اینکه نیازمند استاندار بومی و اقتصاددان برای قزوین هستیم بر لزوم توجه به ظرفیت و توانمندی‌های داخلی این استان تاکید کرد.

بهنام ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر استاندار منتخب قزوین باید اقتصاددان خوبی باشد و ضمن پاک دست بودن، شایسته‌ترین و پاسخگوترین استاندار تراز دولت چهاردهم باشد و قدم اول انتخاب مدیران هم‌تراز برای پیشرفت است.

وی مهم‌ترین ویژگی استاندار جدید را اشراف به مسائل اقتصادی دانست و بیان کرد: با توجه به اینکه استان قزوین یک استان تولید محور است باید نظام تولیدی ما به‌گونه‌ای باشد که سایر استان‌ها بتوانند از الگوی بومی شده استان قزوین استفاده کنند و مسیر ما در حوزه اقتصاد مسیر تولید و صادرات بر محور دانش‌پایه باشد.

این کارشناس با بیان اینکه با ما باید از تولیدات ناپاک فاصله بگیریم ابراز کرد: استان مینودری قزوین یک استان زرخیز و مستعد تولید، در بخش‌های کشاورزی صنایع و دانشی است باید بتواند از ظرفیت واحدهای فناور و دانش‌پایه به‌خوبی برای بخش تولید و صادرات کشاورزی و صنعتی جهش داشته باشد و استاندار باید بتواند با اقتدار از منافع استان حفاظت و حراست کند.

وی با بیان اینکه استان قزوین باید طرح و برنامه‌های پیشتازانه‌ای داشته باشد تا کشور بتواند از الگوی آن بهره بگیرد، عنوان کرد: توجه به منابع و اولویت بومی استان و انتخاب استاندار بومی که نسبت به استان دلسوزی و تعلق خاطر قوی داشته باشد یکی از اولویت‌های مهم دولت چهاردهم باشد.

ملکی استفاده از شایستگان گمنام و نیروهای مستعد را لازمه مدیریت صحیح استان دانست و تأکید کرد: باید از ظرفیت نخبگان بومی و ظرفیت‌های مستعد تاریخی و جغرافیایی استان به‌خوبی جهت درخشش استان در جوامع ملی و جهانی استفاده کنیم.

وی تشریح کرد: بخشی از مشکلات اقتصادی استان قزوین به مسائل کلان کشور گره خورده است برای مثال حرکت در مسیر تولید و صادرات دانش‌پایه و مدرن نیازمند تعامل بانکی و برقراری ارتباط با بازار کشورهای مختلف و رفع تحریم‌ها است.

ملکی افزود: یکی از مسائل مهم در حوزه صادرات فرایند تبدیل پول و تبادلات تجاری با صرافی و دلالان این حوزه است که اغلب هزینه‌های گزافی برای نقل‌وانتقال پول و صادرات صرف می‌شود که این محدودیت باید رفع شود.

این کارشناس در پایان بیان کرد: لازمه رسیدن به نظام اداری کارآمد، شفافیت و ایجاد رضایت برای مردم است و استاندار و مدیران توانمند استانی باید بتوانند در راستای حل مشکلات بنگاه‌های فناور تولیدی، خدماتی اشتغال آفرینی پایدار و تولید ثروت و رضایت برای مردم گام بردارند.

کد خبر 6248023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha